torsdag 15 juni 2017

Dag 19 - Hela skogen stormar

Inatt har det blåst väldigt mycket och med mycket kalla vindar. Jag vaknade ofta av att tältduken lyfter och det känns nästan som att tältet ska blåsa bort. Är ruskigt kall när ja g vaknar men väl på vägen tinar jag upp trots kyliga vindar. Dagen inledds på väg 214, men därefter blev det grusvägar och gräsvägar samt terräng körning norrut till Roxna vid väg 56. Vid Alberga och efter 28 km fann jag ett grillkök och kunde äta köttbullar med mos samt få mig mitt kaffe.
På vägen dit fick jag möta ett litet rådjurskid som var alldeles ensamt och inte allt för många veckor gammal. Jag har även beskådat Sanyo slott idag och jag har även gått över Hjälmaren vilket var rätt häftigt. I och med kylan vågar jag inte tvätta kläderna idag men hoppas nå Västerås imorgon och löser det där då. Inatt tältar jag i "No mans land" bland älgskitar och stenbumlingar jämte ett stort kalhygge.
Dagens distans blev 43 km, och den totala distansen är 723,3 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar