fredag 9 juni 2017

Dag 14 - Nässjö och ett "klich klach"

Lite sovmorgon blev det allt idag, vilket kändes skönt efter gårdagens kebabtallrik från Bodafors inte riktigt ville stanna kvar i magen. Gårdagens lärdom är att vara försiktig med valet av mat speciellt i mindre byar. Blev dock en mycket god frukost på Subway i Nässjö efter att sällskapet fått köpt sig en hemresebiljett. Blev en specialare till macka men efter några kilometer smakar maten allt bättre.
Efter ett hej då till mitt resesällskap var det åter dags att utforska ensamheten och landsvägen norrut igen. Jag tar sikte på att försöka passera Aneby och till min förvåning lyckas jag trots den värmebölja som råder. Idag är det så varmt att både Göran och jag stämplar de småländska vägarna med våra avtryck (om än högst ofrivilligt). När ljudet av ett "klich klach" hörts ett tag började det kännas som att jag ständigt trampar i tuggummi. Kanske inte så konstigt med tanke på vad som händer. En bild säger ibland lite mer än ord, dock tar det nog ett tag innan mina 38,5 till skoavtryck försvinner. Dock mäktigt imponerad av hur bra sulorna på skorna tackat både värme och tjära.
Inatt tältar jag åter ensam och i ett tält jag är liten mer bekväm med. Sover vid några djurstigar med tydliga spår av vildsvin, hoppas dock på en lugn natt.

Dagens distans blev 39,3 km och den totala distansen är nu 498,3 km. Nu har jag spenderat två veckor på vift vilket börjar kännas allt bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar