onsdag 21 juni 2017

Dag 30 - Hudiksvall

Vaknade idag 2 km söder om Losesjön, med andra ord kom jag inte riktigt ända fram igårkväll. Inatt har det regnat men distansen rullar på ganska bra ändå, efter 21 km vilar jag benen och låter tält och sovsäck torka ut i utkanten av Enånger. Idag har jag som mål att försöka nå Hudiksvall, där jag har via Britt-Marie Sjögren fått kontakt med hennes syster Inger med familj som erbjuder mig kaffe, mat, tvätt, dusch och logi, med andra ord allt vad jag vill ha eller behöver. Längs vägen stannar jag till i Iggesund för först där hittar jag en liten kopp kaffe, en del dagar känns sega som kolor men med lite kaffe piggnar jag på mig.
Efter Iggesund börjar det åter att regna, idag är det växelverkan mellan sol och regn samt kyliga vindar. Men mest regn... Efter att ha passerat Iggesund får jag lite fina vyer och kommer fram till Hudiksvall vid ca 17:30 tiden. Där får jag syn på en flagga jag inte sett på flera dagar, en Skåne flagga. Riktigt härligt bemötande och så förvånad jag blev när Inger pratar klingande skånska och därtill när Bertil pratar norrländska och är från Luleå där jag tidigare bott i yngre dagar. Riktigt trevligt att få möta Inger, Bertil och Daniel (som på bilden nedan gömmer sig bakom kameran, påminnelse till mig själv att byta bild så Daniel finns med när jag åter har tillgång till en dator).
En riktigt trevlig och mysig kväll blev det och så härligt att åter igen få duscha, tvättat och tänka sig riktig hemlagad mat med efterrätt och kaffe. Jag kan inte låta bli att förundras över all den tur och genomgående lycka jag upplever på denna resa. Inatt sover jag verkligen gott och känner på något sätt en stor ödmjukhet inför dessa fina människor som bjudit hem mig utan att de känner mig. Det finns verkligen snälla människor och Inger och Bertil är två av dessa. Ny dag imorgon med nya etapper, dagens distans blev 42 km och den totala distansen är 1'051,8 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar