onsdag 21 juni 2017

Dag 36 - Min första sjukdag

Vaknade tidigt idag och kom ut på vägen ganska fort, strax därpå fann jag resans första kallkälla och kunde fylla på med mer fräscht vatten.
Vid kl 10 kom enorm trötthet över mig och jag somnade nästan in action... Jag tog beslutet att vila ca 40 minuter i dikeskanten för att sedan äta och fortsätta. Efter dessa 40 minuter kändes det inte bättre och en huvudvärk var på ingång. Petade i alla fall i mig lite melon innan jag fortsatte men vid ca 11:30 börjar jag kräkas ganska kraftigt. Efter att ha pratat med Ann och därefter Mr Larsson som båda råder mig till att slå upp tältet och vila, blir det precis till att göra som så. Tältresningen blev en upplevelse som involverade en tältpinne sen kräkning därefter en tältpinne och mer kräkningar. Vid 12:00 hade jag lyckats få upp tältet och slängt in allt i tältet samtidigt som jag i princip somnar utan att hinna byta om. Ann ringer med jämna mellanrum för att se hur jag mår och fram till kl 16:00 håller kräkningarna i sig. Därefter lugnar kroppen sig och jag kan få i mig ytterst lite Coca-Cola, vatten funkar inte men cola gick ner i mycket små mängder. Med andra ord blev det en ofrivillig vilodag idag.
Mest troligt har jag inmundigat något olämpligt och i kombination med gårdagens gigantiska uppförsbackar och stekande sol kan jag mycket väl ha haft någon form av saltbrist eller liknande. Men dagens distans blev endast 16 km och den totala distansen är 1'300,8 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar