fredag 23 juni 2017

Dag 40 - Hörnefors och vidare

Inatt har jag sovit gott och lite extra gott när jag vaknat till och hört hur regnet smattrat på stugans tak. Det blev sovmorgon idag eftersom posten inte kommer så tidigt och för att fördriva tiden lite blev det till att uppdatera resedagboken och tvätta upp den sista smutstvätten. Vid ca 10 tiden kunde jag hämta ut det efterlängtade paketet med varma tröjor och idag behövs verkligen värme för vindarna är allt kyliga. 
Efter att ha hämtat ut tröjorna fann jag 2 Bröder café och bistro, en restaurang som även hade kaffe och som specialtillverkade en macka åt mig. Riktigt god sådan och när jag får den serverad frågar kocken om han inte får sponsra mig med en räksoppa så att jag blir varm. 
En sponsring jag verkligen inte kunde tacka nej till och soppan var verkligen god. Kaffe och macka fick jag såklart också ner och jag rullade bokstavligt talat vidare både mätt och varm efter en sådan bra start på dagen. 
Idag passerar jag även Hörnefors som jag upptäckte är hembygd åt Gunnar Nordhal (fd fotbollsspelare). Eftersom dagen fick en sen start blev även distansen något kort, men med kalla vindar kändes det skönt att krypa till kojs tidigt ikväll. Imorgon är en ny dag med nya distanser. Dagens distans blev 35 km och den totala distansen är nu 1'439,6 km. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar