onsdag 21 juni 2017

Dag 35 - Bilmuseum i Lunde

Jag vaknade tämligen tidigt idag men valde att ta sovmorgon, jag har ca 12km till Lunde där det finns kaffe efter kl 10:30. Således har jag inte bråttom idag och tar det lugnt, igår eftermiddag fick jag en väldans magknip som hållit mig vaken inatt. Gör även ont nu på förmiddagen men hoppas på att det går över. Längs med vägen till Lunde fann jag ett bilmuseum som heter Arnolds Bilmuseum dock var det bara öppet på tidsbeställning, men när jag väl nådde Lunde fann jag även där ett bilmuseum.
De hade väldigt många bilar och tillhandahåller även en riktigt meckar doft som fick mig att tänka tillbaka på tiden då jag arbetade som bilmekaniker. Riktigt häftigt ställe att gå och mysa på och det blev för mig en liten ersättning och kompromiss för att jag missar Höga Kusten. Riktigt trevlig personal som gav mig nya vägvalsalternativ och tips.
En gammal Amazon... Nostalgi då jag tidigare ägt en 65:a.
En del bilar är lite finare än andra... Medan en del kan behöva ett litet handtag eller två.
I Lunde fann jag också ett K-märkt konditori med bästa kaffe skylten, där tog jag en räkmacka efter rekommendation från personalen på museumet. Mycket god och speciellt i kombination med kaffe.
Efter Lunde fann jag en bra plats för tvätt av kläder och därtill blev det både fotbad och ett bad. Därefter bara det ut i urskogen igen mot Norrtjärn och vidare, myggen är verkligen olidliga ikväll och paniken är nära när de blir för påträngande. Men som tur är pustade det lite med frisk luft vid ett kalhygge så jag kunde ta en uppfriskande melon paus.
Dagens etapp blev 46,8 km och den totala distansen är nu 1'284,8 km. Vecka fem på landsvägen är avslutad och tillhandahöll 321km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar