onsdag 21 juni 2017

Dag 33 - Pallas, ett old school café

Vaknade tidigt idag efter en riktigt god natt, jag hittade ett bra ställe att tälta på precis innan Stockvik och en trygg plats gör att jag sover bättre. Kanske inte bästa tältplatsen eftersom jag hade en väl trafikerad väg på ena sidan och tågrälsen på andra sidan tältet.
Göran var ute på vägen vid 06:30 och ganska tidigt kom vi till Sundsvall, där hittade jag ett café med ett old school tema. Det vill säga att det förmodligen inte renoverats sedan det öppnades på 50-talet. Men morgonkaffe fann jag samt spenderade jag en del tid med att uppdatera bloggen med bilder medan jag laddade allt som laddas skulle.

 En stund utanför Sundsvall mötes jag av en vägskylt med texten "vägen avstängd om 400m" och denna skylt står i början av en nedförsbacke utan dess like. Jag tog risken att gå ner trots att det kunde innebära en omväg med uppförsbacke på 400m, och med den tur jag har fanns det en liten passage stor nog för mig och Göran att passera utan några extra omvägar.
Lyckan är total efter en sådan sagolik tur, men idag har jag återigen beskådat fina vyer och jag närmar mig allt mer Höga Kusten. Dagens distans blev 44 km och den totala distansen är 1'192,8 km. En riktigt bra dag trots att jag stundtals kännt en viss oro inför vägarbetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar