fredag 9 juni 2017

Dag 16 - Östergötlands län

Igår blev det en bra distans och trots det kändes inte fötterna speciellt mycket på morgonkvisten så dagens distans påbörjades ganska tidigt. Förmodligen för att jag var riktigt kaffe sugen och visste att Mjölby inte låg allt för långt bort. Dock fick jag bemästra en ganska trafikerad väg med mycket tung trafik, trafiken gör att förflyttandet går lite saktare än planerat. Men till Mjölby kom jag och till min stora lycka fann jag ett konditori (Hörnan). Där kunde jag ladda elektroniken och därtill få min dagliga dos kaffe och lite till. Riktigt trevliga expediter som hejade på min resa fann jag där också.

Passade på att knalla inom ICA också eftersom jag därefter inte riktigt har koll på vart jag kan få tag på mat eller kaffe igen. Jag tar sikte på att försöka nå Borensberg till kvällen även om vägen dit på kartan kändes lång. Till Borensberg kom jag allt och hittade en mycket dålig tältplats. Dagens distans blev 46 km och nu börjar det bli riktigt roligt, totala distansen är nu 591,3 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar