torsdag 26 maj 2016

Dag 11- Gällivarehäng i Gällivare

Jag har nu börjat hitta en rutin som känns okej att anamma för att kunna avverka distanser. Andra dagen i rad som jag är på vägen strax efter kl 06:00 och idag är jag allt pömsig. Vägen till Gällivare kändes lång men lagom till lunch kom jag fram, efter en del svordomar som härstammade ur E45:ans kombination med rondeller och onödigt långa cykelbanor nådde jag Gällivare simhall. En dusch senare kan förädla humöret och därtill nytvättade kläder gjorde susen. Men efter en tillbaka till istiden natt samt kyliga vindar är humöret aningen svårflörtat.
När jag lämnade simhallen försökte jag hitta till biblioteket i syfte att uppdatera mina inlägg med bilder. Tyvärr hade jag inte tålamod till att ägna för mycket tid till att leta bibliotek. Däremot hittade jag en pizzeria och fick lite krubb i magen innan jag vandrade vidare mot Porjus. Idag har det verkligen inte hänt mycket, dock är Dundret passerat och jag hoppas på en varmare morgondag.

Dagens distans blev 44.03 km och den totala distansen är nu 353.25km. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar