lördag 14 maj 2016

Mot Kilpisjärvi och Treriksröset...

Jag vaknade inatt kl 02:05 och fick studera klockan tre gånger innan jag gick med på att den var så mycket. Det var lika ljust ute som när jag gick tills sängs vid klockan 20:00, kändes skönt att krypa till sängs tidigt eftersom kroppen behövde sova ikapp sig tågresans sömnlösa timmar. Nu är jag utvilad och känner mig verkligen redo för kommande utmaning. Eftersom bussen åker tidigt till Kilpisjärvi funderar jag på att starta utmaningen redan idag om vädret tillåter. I så fall blir det 22km löpning på vandringsled mellan Kilpisjärvi - Treriksröset - Kilpisjärvi. Därefter blir det en natts boende i stugan hos värdshuset Haltinmaa, på så vis mjukstartar jag utmaningen samt får jag en möjlighet till att torka kläder, skor och annat som kan ha blivit blött på upp och nedgång. Känns som att det är bästa utgångsläget jag kan ha på denna resa, samt gäller det att tänka strategiskt så att min kropp håller hela vägen söderut. 

Sista timmarna spenderas nu på svenska sidan, därefter går jag in i radiotystnad fram till att jag återkommer till Karesuando. Jag hoppas kunna återvända redan på tisdag - onsdag och jag hoppas då att biblioteket har öppet samt att de har en fungerande dator till låns som gör att jag kan uppdatera mina inlägg med lite bilder. Bilder säger som bekant så mycket mer än bara ord. Bussen avgår kl 13:30 på finska sidan och innan dess hoppas jag kunna handla med mig lite dricka och utöka mitt matförråd. Men affären öppnar först klockan tio och tills dess är det bara att ta det lugnt och njuta av utsikten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar