torsdag 26 maj 2016

Dag 12 - Porjus och vidare...

I natt sov jag gott, ruskigt gott eftersom jag hittade en mycket bra tältplats. Med en utvilad kropp kom jag åter igen ut på vägen vid 06:00 snåret och kunde traska på. En av de finaste sträckorna än så länge har jag passerat, med vidunderliga bergskedjor på min högra sida. Mycket uppför och nedför idag men sträckan mellan Gällivare och Porjus är otroligt vacker (stundtals i alla fall). Mycket renar längs med vägen men som tur är mycket mindre trafik.
De sista 15km till Porjus var oändligt långa, så långa att de nästan aldrig ville ta slut, men nu sitter jag i Porjus och avnjuter en lövbiff samt efterlängtat kaffe. Så fort batterierna i telefonen och kameran är laddade börjar nästa etapp för dagen med riktigt mot Jokkmokk. Just nu är dagens distans 31 km men hoppas på några till innan dagen är slut. Har jag tur når jag Jokkmokk imorgon och kan traska vidare mot Kåbdalis. Benen känns bra och fötterna likaså, svullnaderna har lagt sig och knäet börjar fungera igen. Men jag har lovat mig själv att inte springa för ens efter Jokkmokk, på så vis kan kroppen verkligen få sin tid att stabilisera sig.

Dagens distans blev 48.64 km och utmaningens längsta dags distans (än så länge). Den totala distansen är således 401.89 km. Nu återstår ca 25 km till Jokkmokk som jag förhoppningsvis kommer fram till imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar