torsdag 19 maj 2016

Dag 4 - Operation skodon

Dagen inleddes med sovmorgon och rejäl återhämtning, i och med att jag fick möjlighet att tvätta mina kläder samt hjälp med att handla användes mycket av dagens timmar till just återhämtning. Men vid 16 tiden kunde jag inte längre hålla mig borta från E45 och började gå söderut. Att gå är mitt enda alternativ just nu eftersom min högra hälsena och vänstra skenbens sena ännu protesterar. Dagens kilometrar rullade på och kändes bra, förutom att jag inte kunde skifta och variera skor som jag hoppats på. Helt enkelt utav den orsaken att hälsenan får ett tryck på sig av skons uppbyggnad. Som tur var hade jag Mr Larssons bok "löparglädje" med mig i packningen där han beskriver utförligt hur operation skodon ska gå till för att få ett lämpligt resultat. Ett förvånansvärt enkelt ingrepp i skon som förhoppningsvis ger mig möjligheter att använda båda paren skor. 
Kommande natt spenderades i tältet och förmodligen är skogens fåglar inte riktigt vana vid nattliga besökare. Två -tre gånger slog de i tältet med vingarna under natten vilket var måttligt roande. Speciellt när hundskall väcker mig vid 01:25 och cirkulerar i nederna omkring nattens valda tältplats. Kändes måttligt tryggt och säkert att fortsätta sova men kylan gjorde det svårt att somna om.
Dagens distans blev 12.5 km, kändes skönt att kunna krypa ner i sovsäcken tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar