onsdag 18 maj 2016

Dag 4 - Dags att utforska E45

Snart dags att snöra på mig löparskorna igen, idag tänker jag påbörja utforskandet av väg E45 mot Vittangi. Jag har absolut inga förväntningar angående distans idag eftersom min högra fot har bestämt sig för att piffa upp sig i fler olika blåmärksliknande nyanser. En svullen häl/hälsena gör att dagens distans blir till att promenera så långt och länge foten anser att det är ok. Lite spännande ska det allt bli att se vart jag kan tälta i natt. Förmodligen inväntas ännu en kall natt i tältet men det känns ändå överkomligt eftersom jag vet att jag närmar mig sydligare breddgrader. Idag har det både regnat och snöat i Karesuando samt tittar solen fram stundtals vilket gör att dagens distans ändå känns lockande.
 
 Fenomenal otur hade jag dock med bibliotekets öppettider, den enda dagen i veckan som biblioteket stänger kl 12 är på onsdagar. Med andra ord blir det ingen uppdatering med bilder på ytterligare några dagar. Jag kommer mest troligt inte att hinna ner till Vittangi innan deras bibliotek har stängt för veckan, och jag vågar knappt hoppas hinna ner till Svappavaara och deras biblioteket innan tisdag då de stänger. Med andra ord vet jag inte riktigt när en bild uppdatering är möjlig, jag kommer att uppdatera mer när jag kommer till en ort som åter erbjuder mig möjligheter till att låna elektricitet. Till dess råder en längre tystnad för att spara på batteri tid i telefonen. Men hoppas kunna ta mig allt mer söderut för var dag som går, så får se var jag har hamnat nästa gång jag uppdaterar.

 Svenska Karesuando
 Sverige/Finland
Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar