tisdag 24 maj 2016

Dag 8 - Svappavaara

Inatt sov jag oroligt och har egentligen tänkt ta en vilodag idag, men jag kände mig inte trygg vid min sovplats och valde att gå vidare. Jag passerade Suptallen vars bakgrunds historia för mig ännu är okänd. Idag spöregnar det i omgångar och jag hinner knappt bli torr innan nästa skur dyker upp. Fötterna smärtar och ena knäet börjar bråka, det har svullnat upp och jag bestämmer mig för att korta ner dagens distans. Idag såg jag två mastodonta älgar och har nu nått ner på E10/E45 mot Gällivare. Dagens distans blev 19.88km och den totala distansen är 265.31km på min första vecka. Jag längtar tills fötterna läker och jag kan börja springa på riktigt därtill att jag äntligen kan utöka distanserna.
 Imorgon blir det en vilodag, kan vara intressant att se hur road jag blir av en dag i tältet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar