tisdag 31 maj 2016

Dag 15 - Kåbdalis = 50:e milen

Idag vaknade jag utvilad och påbörjade dagen vid 06:30, eftersom det kändes mycket bra i kroppen provade jag att lägga in lite löpning. 50 meter löpning sen promenerade jag ca 100 meter för att fortsätta med 50 meter löpning osv. Vänster knä ville inte riktigt vara med på mitt experimenterande så därav blev det till att fortsätta med promenerandet. Vid ca 09:40 nådde jag äntligen Kåbdalis efter att ha missbedömt distansen. Som tur var öppnade lanthandeln kl 10 så jag kunde inmundiga dagens frukost. Kaffe och nybakat bröd satt som en smäck, därtill var det en riktigt trevlig liten butik med allt och mer därtill. Samt mycket trevlig ägare som gav mig superb service och lät mig ladda på mig lite ström i telefonen. Jag passade på att köpa solglasögon när jag ändå handlade på mig grejer för att klara mig ner till Arvidsjaur. I butiken mötte jag två herrar som var riktigt trevliga och roliga att prata med, jag kom dock inte ihåg att fråga efter namn. Men den ena misstänker jag är busschaufför eftersom jag efter Kåbdalis mött en buss som blinkat med lyset och vinkar glatt åt mig. Riktigt roligt och när bussen kommer från andra hållet hör jag tutan och det vistas glatt igen. Tänk att så små saker som en tutning och lite vinkande kan påverka mitt humör så mycket. Riktigt roligt att vara på vägarna när någon noterar att jag faktiskt finns där ute bland alla lastbilar och stenskott. Ibland är det allt tur att det finns öron annars hade leendet gått ett helt varv runt huvudet.
Idag blev resans 50 mil avverkad och dagens distans blev så mycket som 39,40 km och den totala distansen är nu 512,78 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar