torsdag 19 maj 2016

Dag 6 - åter igen E45

Snart dags att utforska mer av E45, solen skiner och det verkar vara lovande väder. Idag blir det åter till att gå men längtar verkligen till att kunna ta lite löpsteg igen. Höger foten är ännu svullen men gör inte längre ont vilket känns som framsteg, däremot oroar jag mig över vänster skenbens sena som inte vill ge med sig. Men siktar in mig på en kort distans idag och därefter får jag se om det blir en vilodag eller om den dyker upp lagom till söndag.
På ett sätt vill jag ta vilan snart eftersom fötterna behöver återhämtning men samtidigt vill jag komma söderut mot trevligare omgivningar. Att studera björkris och åter björkris mil efter mil känns inte speciellt stimulerande och lite mer civilisation vore inte heller fel att få ta del av. Tids nog lär jag få ett miljöombyte tills dess är det bara att knata på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar