torsdag 12 maj 2016

"Vart är vi på väg?"


Bussresan till Västerås blev till en överraskning, lyxigaste bussåket jag än så länge åkt i mitt liv. Men att börja en utmaning med lite överflödig lyx kändes inte helt fel. Jag börjar dock misstänka att min resa även är en degraderande resa. Första bussen började med ett vrålåk för att därefter övergå till en standard liknade nivå på bussen från Västerås till Uppsala. På just den bussen möte jag en mycket trevlig dam ifrån Umeå som varit på bibliotekariekonferens i Västerås. Hon kunde mycket om Torneåälven och de trakter jag snart ska vistas i, och mycket om böcker. Det blev en mycket trevligt pratstund som förgyllde min resa och kortade ner min resfeber.
 
Efter Västerås hamnade jag i Uppsala och fick lite längre väntetid än beräknat, tåget till Kiruna var aningen försenat. Men inte längre än vad jag hade tålamod till att vänta, tidsaspekten känns inte längre speciellt väsentligt eftersom det viktigaste jag behöver fokusera på är att komma med respektive tåg och buss. I skrivandets stund har jag äntligen kommit på tåget till Kiruna och därtill bott in mig något sånär. Min checklista i livet har fått några extra bockar tillförda idag:

Pudrat näsan på ett tåg - check
Duschat på ett tåg - check
Åkt lyxbuss - check
Bytt buss respektive tåg utan egna haverier - check

Med andra ord återstår bara att luta mig tillbaka och vila upp mig inför morgondagens utmaningar. Nästa destination: Kiruna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar