tisdag 24 maj 2016

Dag 10 - Mot Gällivare

Idag påbörjades dagens distans innan 06:30, gårdagens vila har hjälpt fötterna och svullnader har minskat. Men efter 16 km idag är svullnaderna tillbaka vilket jag tror beror på de skor jag använder. I skrivandets stund sitter jag på ett café som dök upp från ingenstans och har ca 50 km kvar till Gällivare.

Dit kommer jag inte att nå idag men hoppas kunna nå ytterligare 10-20km innan dagen är slut. Just nu är smärtan i knäet hemskt men förhoppningsvis går det över tills jag är gammal och om jag har tur kanske det släpper efter Gällivare.
Idag har jag sett en älg och en rastplats som inte fyllde sin funktion, därtill har jag passerat Kalix älven. Nu längtar jag verkligen söderut och önskar att jag kan nå Arvidsjaur senast på tisdag kommande vecka. Där ska jag fira att jag klarat ca 500km dvs 1/4 av utmaningen. Tills dess får jag knalla på så mycket jag bara kan för nu längtar jag verkligen mot värmare breddgrader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar