fredag 1 juli 2016

Dag 41 - Väg 200 och sexualkunskap

Efter en längre vila i Töreboda knallade jag vidare längs med väg 200, trafiken har ökat något sedan tidigare idag men är ändå relativt lugn i förhållande till igår. Jag kommer ner till Tidan och hittar en parkbänk i rättan tid för att inmundiga dagens lunch/middag.
Jag hinner precis lyfta av mina grejer från Göran innan jag hör "splasch, splasch"... 2 - 0 till ortens fiskmåsar som lyckats "flygbomba" mina plastpåsar. Som tur var träffades inget viktigt med tanke på att jag precis lagt ut sovsäckarna, tältet och liggunderlaget på torkning i solen. Därtill undkom maten flygangreppet och jag kunde nästan njuta i den brutala sommarvärmen. Riktigt åskklibbigt varmt idag men rätt skönt ändå när jag väl hittar lite skugga. Efter ca en timmes vila packar jag ihop och fortsätter. Förvånad blir jag när jag passerar ett centralt placerat skyltfönster med attiraljer som jag inte riktigt hade förväntat mig i en by som Tidan. Sexualkunskap i all ära men förvånad det blev jag allt. 
Inatt tältar jag vid början på vägen ner till Igelstorp, i en glänta i skogsdungen mellan husen. Dagens distans blev 48.59 km och den totala distansen är 1'746.46 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar