fredag 1 juli 2016

Dag 44 - Skillingaryd

Ännu en natt som fungerat bra, utan några störningsmoment. Solen lyser och värmer upp både mig och vägen medan vindarna kyler. Idag knallar jag ner till Bondstorp och på vägen infinner sig något som kan applicera sig under epitetet " varg b**s", vilket får mig att fundera på hur ensam vägarna egentligen är. Lagom till att jag nådde ner till Bondstorp var det dags för en fika paus i dikeskanten, inklusive vila på maten. Därefter blev det ett svårt vägval eftersom jag inte kunde bestämma mig för vilken väg jag skulle ta. Antingen kunde jag gå via Nyholm och ner till Klevshult eller gå via Vaggeryd och Skillingaryd ner till Klevshult. Jag tog det senare alternativet eftersom det kunde resultera i kaffe.
Vaggeryd passerades utan några fynd men i Skillingaryd infann sig en pizzeria. Efter att senan bråkat med mig större delen av dagen kändes det skönt att få njuta av lite vila och varm mat. Pizza men inget kaffe, efter den tid jag varit "on road" har jag lärt mig att inte längre dricka kaffe på pizzerior. Ännu en överlevnads kunskap som jag lärt mig men med mat i magen kan jag överleva en liten stund till utan kaffe. Dagens vyer har varit fantastiska och det känns ännu overkligt att jag verkligen har nått ner till Småland. 

Dagens distans blev 51.84 km och den totala distansen är 1'844.22 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar