lördag 2 juli 2016

Dag 49 - Sniglar och en borttappad karta

I natt har det mer eller mindre regnat konstant vilket har en förmåga att locka fram sniglar. Tur för mig att jag ibland kan lära mig av tidigare misstag och numera spenderar skorna nätterna i tältet. När jag tältade utanför Bondstorp lämnade jag skorna utanför och morgonen därpå hade jag en alldeles för stor snigel i min sko. Det jag lärde mig då var att om jag har en snigel i den ena skon så finns det förmodligen en snigel även i den andra skon.
(En rejäl kyss?)
Är det inte myror så är det sniglar, med andra ord kan jag inte påstå att jag är ensam på min utmaning. Eftersom jag tältat lite för nära vägen har sömnen inte varit den bästa, en del vägar har en pulserande trafikrytm som är bra att känna till inför stundande vandring. Väg 23 är inte allt för trafikerad men för att vara på den säkra sidan påbörjade jag dagens distans kl 05:00. Väg 23 är nämligen en väg med vajer i mitten och stundtals tvåfilig. En väg där en gående kan känna sig malplacerad, men jag hade tur och stundtals infann sig en cykelbana jämte vägen. 
Regnet öser ner i perioder för att sedan bli uppehåll några minuter, regnkläderna åker jojo. Men det är varmt i luften och kylan uteblir vilket underlättar väldigt mycket för mig. Regnet i sig är inget att klaga över men i kombination med kyla vore det kämpigt. I och med den tidiga starten har jag avverkat distans ganska bra idag, sitter nu i Veberöd och äter pizza efter ca 40 km. Dagens distans kommer att bli längre men jag vet inte riktigt hur mycket längre. Mitt stora bekymmer i skrivandets stund är att jag någonstans lyckats bli av med min karta. Jag är dock väldigt konfunderad över var jag kan ha tappat den och därtill vart jag nu är på väg. Men jag får hoppas på att det löser sig det också... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar