fredag 1 juli 2016

Dag 42 - Mot Tidaholm

Inatt sov jag ruskigt gott, igår fanns det för första gången möjlighet till en "flask dusch" eftersom både mygg och knott samt flugorna höll sig undan. Att få tvätta bort all dagens svettningar och salt gjorde förmodligen sömnen ännu bättre. Trots åskvärmen slapp jag undan de mörka molnen och även dess regn.
Dagen har varit utmärkt och solen har varit framme i princip hela dagen. Det är lite kallare än igår men det är skönt med lite omväxling. Idag har jag passerat både Igelstorp och Värsås samt Tidaholm, i höjd med Velinga såg jag två tranor och inte långt därefter slog jag upp tältet på en skogsväg uppe på en kulle. Perfekt tältplats eftersom jag hittade mossa och kunde slå upp tältet på den mjuka madrass det blir. Men jag hann precis "flask duscha" och krypa in i tältet innan regnet piskade täktduken. Därefter kom åskan och det kändes inte längre som den ultimata tältplatsen när det finns två metall pinnar som sticker upp ur tältet. Jag insåg att i stunden kunde jag inte göra så mycket åt vädret och hoppades att jag skulle klara av natten utan några större besvär.

Dagens distans blev 48.59 km och den totala distansen är nu 1'746.46 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar