fredag 1 juli 2016

Dag 43 - Den galopperande kon

Efter gårdagens regn kom solsken, lite mulet men molnen sprack upp under dagen. På vägen ner till Mullsjö infinner sig en del hagar. I dessa hagar infinner sig i sin tur kor, kor är nyfikna överlag vart jag än kommer och likaså gäller hästar, får, getter, lamor och höns m.m. Men dagens ko slår rekord, först traskar den på i sin hage och när den får syn på mig tvärstannar den och glor. När den studerat mig en stund får den fnatt och börjar springa eller rättare sagt galoppera bort från mig som om det gällde livet. Jag känner mig aningen skyldig om det numera finns vispad grädde i ortens mjölkpaket, för så som dessa juveler skakades runt kan mjölken inte längre vara mjölk. 
Idag kom jag ner till Mullsjö och där handlade jag på mig lite förnödenheter och hittade ett Rasta. Mat och kaffe inmundigades och tvätten blev tvättad samt fylldes vattenflaskorna. Därefter bar det vidare mot Bottnaryd och lite längre söderut restes tältet. Dagens distans blev 45.92 km och den totala distansen är således 1'792.38 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar