fredag 29 juli 2016

Ring klocka ring...

Efter att ha bemästrat ännu en natt i fabriken och sett fram emot en skön sömn i morgonstund blev jag måttligt road när Höganäs kyrka lekte "Ringaren i Notre dam"... jag fick ca 2 h 30 minuters sömn innan klockorna började sitt ihärdiga ringande. Ett ringande som hade varit försvarligt om det fanns någon aktivitet i kyrkan vars tradition erbjuder klockringning så som exempelvis begravning, bröllop, dop eller annat. Men nu fanns det ingen aktivitet och när klockorna långt om länge tystnat började kyrkvaktmästarnas häcksaxar att ivrigt låta som bara häcksaxar kan.
Trött, tröttare och tröttast gav jag mig iväg för en superb löprunda på Kullaberg. Eftersom kyrkan ändå erövrat mig möjligheten att sova vidare kunde jag lika bra passa på att ta tillvara på dagen. Jag har denna vecka börjat komma igång med löpningen igen och efter gårdagens natt i fabriken behövde jag verkligen belöna mig själv för mitt tålamod. På Kullaberg blev det endast en fem kilometare men dessa var ut över det vanliga, torra fina stigar som erbjöd min egen variant av fartlek/bergsgets hoppande och möjligheten för mina höfter att leka spinnande kullager. Kullaberg är fantastiskt att utforska i löparskorna därtill blev jag bjuden på bästa kaffet vid fyren efter att jag återigen fått "gå i mål", backen upp till fyren är numera oförglömlig speciellt när jag når toppen och kan se stora delar av kuststräckan ner mot Helsingborg/Malmö och inse att jag faktiskt har vandrat så långt ögat kan nå... En mäktig känsla!
Sedan jag påbörjade min löpning år 2010, rättare sagt den 8 september fram till slutet av december år 2015 har jag bemästrat 2´241.97 km i mina löparskor. På 310 dagar och vid 324 tillfällen som tagit mig 285 timmar 39 minuter och 2 sekunder att spring. Skrämmande siffror eftersom jag i skrivandets stund vet att det för mig är möjligt att gå 2´273.96 km på 52 dagar. Siffror kan bidra till att skapa nya perspektiv och om några dagar kommer jag att springa in mina första 300 mil i ett par löparskor. Min utmaning har jag valt att exkludera i min löplogg eftersom den inte erbjöd mig den mängd löpning som jag önskat. Med facit i hand inser jag att siffrorna visar att det är dags att jag knäcker koden för hur jag ska lyckas skapa mig en träning som för mig personligen är rätt. Nya mål, drömmar och en gigantisk längtan ut på nya utmaningar kräver således att jag tar tag i det som jag under alla dessa år ännu inte lyckats med. Hur svårt kan det egentligen vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar