söndag 3 juli 2016

Dag 50 - Smygehuk

Sitter i skrivandets stund i Smygehuks hamn, vädrets makter har varit på min sida idag när solen skiner och motvinden är lite mer än motig. Sträckan Treriksröset till Smygehuk är 2127.49 km om vägvalet är detsamma som jag valt. Kanske några kilometrar kortare om valet av tältplatser är annorlunda och att förmågan att hitta rätt direkt existerar. Jag känner just nu väldigt blandade känslor men den som dominerar är "jaja var det inte mer". Glädjen är stor men samtidigt infinner sig en känsla av att min utmaning snart är slut, vilket skapar ett visst vemod. 
Min utmanings största delmål är nu nått och med det är det dags att vända Göran mot nordvästra Skåne för att påbörja utmaningens svåraste och mäktigaste etapp. Det är nu jag får försöka använda mig av all den kunskap jag inhämtat under senaste veckor, samhällen kommer att försvåra mina möjligheter när det gäller tältplatser. Med andra ord är det dags att ta sikte på Kullens Fyr och Kullaberg. Men först lite kaffe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar