lördag 2 juli 2016

Dag 48 - Vem släckte lampan?

Efter att jag ätit klart följde jag väg 23 söderut, men inte allt för långt eftersom misstankar om att det kommer bli svårt att hitta tältplats längre söderut. Jag slog upp tältet ca 15 meter från väg 23 och precis i kanten av en korsning. Insåg inte riktigt då att korsningar kan ha en tendens att vara trafikerade. Efter att tältet restes och jag började min uppackning av attiraljer i tältet insåg jag att solen som tidigare gjort mig sällskap även nattetid saknas. Mörkrets makter har hittat tältet och att överhuvudtaget kunna göra något i tältet utan lampa känns omöjligt. Men att lysa med lampa känns orimligt och otänkbart när jag befinner mig så pass nära en korsning som är trafikerad av både bilar och cyklister.

Dagens distans blev i alla fall 51.34 km, och den totala distansen är 2'050.33 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar