lördag 2 juli 2016

Dag 49 - En sex mila dag

Känslan som infinner sig efter dagens distans är lite godare än vanligt, eftersom dagen började tidigt resulterar det även i en utökad distans. I natt tältar jag en bra bit efter Skurup och har passerat Svenstorp. Med det har jag alltså mycket mindre än 21 km kvar till Smygehuk. Vet inte exakt var jag befinner mig eftersom jag ibland kan överraska mig själv med förmågor jag inte visste att jag har. Att tappa bort den bästa kartan är en sådan begåvning, men jag tror det löser sig ändå eftersom jag mer eller mindre vara behöver följa vägen för att hitta Smygehuk.
Känns nästan som att jag hittat ett snigelnäste ikväll, siluetterna efter sniglarna lyser igenom tältduken vilket känns mindre fräscht. Efter en dag då jag mer eller mindre sicksackat mig igenom snigelsamlingar är det allt lite typiskt. Men äntligen slipper jag både mygg och knott samt de envetna flugorna och av alla onda ting är sniglarna ganska oskyldiga. Vädret skiftade efter Veberöd och regnskurarna avtog för att ge plats åt solsken och blå himmel. Dock kantat med mörka moln runt omkring, jag hoppas verkligen att det kan bli lite solsken imorgon, på så vis ökar möjligheterna att få sova i en uttorkad sovsäck vilket är efterlängtat. I och för sig har jag än så länge haft en fenomenal tur med vädret och ska inte beklaga mig allt för mycket över regnet. Den enda fördelen som ges med regn är egentligen alla vattenpölar som jag kan använda till att skölja bort eventuella snigelrester ifrån Görans däck. 
Morgondagen är efterlängtad och förhoppningsvis blir det en tidig start imorgon också men inte riktigt så tidigt som idag. Dagens distans blev 60.58 km och den totala distansen är nu 2'110,91 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar