fredag 1 juli 2016

Dag 46 - Metallica

Idag vaknade jag till regn, men som tur var regnade det inte allt för mycket (inledningsvis av dagen). Jag kom ur tältet ganska tidigt och blev måttligt förvånad när jag kom ut på vägen. Göran hann precis få asfalt under hjulen när jag fick syn på ett träkors med en Metallica tröja, jag gick närmare och fick syn på ett minnesmonument som hyllar Metallica's gitarrist som omkom i en bussolycka vid platsen i september år 1986. Jag har med andra ord omedvetet tältat ca 50 meter från den plats jag tidigare läst om i böcker om Metallica's historia. Det är inte första eller sista gången jag förvånar mig själv över valet av tältplats på denna utmaning. 
Med en sådan start på dagen kändes det som att dagen inte kunde överträffas, men den känslan var felaktig. En kort stund efter att jag börjat gå ser jag två tranor på en åker och därtill en räv som är ute på jakt. Allt som allt under dagen ser jag 10 tranor, två rådjur, en räv och en uggla. Trots konstant regn känns dagen väldigt lättsam.
Strax innan Pjätteryd slår jag upp tältet för ikväll. Dagens distans blev 50.69 km och den totala distansen är nu 1'948,19 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar