lördag 1 juli 2017

Dag 44 - Skellefteå

Nattens sömn har varit dålig, det har varit riktigt kallt och fuktigt vilket lett till att jag vaknat ofta. Det blev en oväntad sovmorgon och jag kom inte ut på vägen förrän vid 07:00. Förmodligen behövde kroppen vila ut lite och speciellt nu när en förkylningskänsla börjar infinna sig. Natten spenderades i ett riktigt myggnäste men som tur var regnade det i alla fall inte nu på morgonen. Först med 4 km kvar till Skellefteå började det att regna, väl i Skellefteå fann jag ett café och därtill kaffe och kunde vila mig lite innan jag kunde ta sikte på nordligare breddgrader.
Väl på caféet blev det svårt att hitta nordliga vägar som inte blir till stora omvägar, men tillslut fann jag ett alternativ som kan bli till en möjlighet. Dagens distans blev bara 44km men kroppen känns inte riktigt helt hundra. Den totala distansen är 1'629,6 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar