tisdag 4 juli 2017

Dag 47 - Oväntade möten

Idag startade jag tidigt och hade en lite lagom dags etapp innan jag kom fram till Kallax och där jag fick träffa Elina med familj. Längs med vägen dit och i höjd med Ersnäs blir jag ikapp cyklad av en man från Halland som cyklar Ystad till Haparanda. En riktigt häftig resa han är ute på och äntligen lite roligt att möta en långväga semestrare som faktiskt stannar och pratar.
Vid Antnäs tog jag Måttsundsvägen mot Kallax och med knappa tre kilometer kvar blev jag ikapp cyklad av två personer från Hannover. De skulle cykla till Luleå och vidare till Kiruna för att sen ta sig till Tromsö för någon fest. De har också utbildat sig till social arbetare vilket kändes otippat när vi först möttes. Dock roligt att möta fler som tar vara på sina sommarlov på ett upltäckande vis.
Dagens distans är ännu okänd men riktigt roligt har det varit att möta fler som är ute på utmaningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar