söndag 30 juli 2017

Dag 60 - Ett oväntat möte

 Idag insåg jag att jag lyckats tälta tämligen nära en öde kyrkogård, rättare sagt Akamella. Dock tillräckligt långt bort för att få min nattsömn besvärad så kände mig aningen lättad över att jag fick en tidig start på dagen.
Idag kom jag äntligen in i Lappland, och längs med vägen möttes jag av Mirja som var ute på sin postrunda. Mitt mål är att nå Karesuando och Dagnys stugor dvs fram till Mirja och Bengt imorgon. Men det var riktigt roligt att få träffa på Mirja igen.
 Hittade även två kallkällor idag den ena var lite bättre än den andra eftersom det fanns mycket mindre mygg där. Så morgonens kaffe stund blev räddad.
 Jag hittade även en bäck idag som visade sig vara en kallkälla, fötterna domnade bort på mindre än en halv minut dock skönt att bli lite uppfriskad. I Saivomuotka pratar jag med en man som arbetar med raketer och som ger mig lite häftig information om bygderna jag befinner mig i. Samt passerade jag idag Paittasjärvi som verkar vara en riktigt öde by... Dagens distans blev 51 km och den totala distansen är nu 2'316,4 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar