söndag 30 juli 2017

Dag 76 - Kungsleden - Alesjaure - Sälka

Idag blev det ännu en tidig start vid ca 06:30, detta eftersom jag hoppas kunna plocka bra med distans idag. Förhoppningsvis kommer Malin från Karlstad till Kebnekaise fjällstation imorgon och jag vill verkligen hinna dit i tid. I och med att täckningen på mobilen är dålig känns det riktigt svårt att veta om vi hinner med att synka varandra.
Idag har mycket av distansen bestått av att bemästra dalgångar, känns väldigt annorlunda att vara på kungsleden i jämförelse med nordkalottleden eftersom här är mycket mer människor. Stundtals känns det lite för trafikerat och jag har svårt att hitta mitt eget tempo, kungsleden är väldigt vacker att beskåda men jag får erkänna att jag trivdes bättre på nordkalottleden. Den hade lite mer utav den utmaning som jag letar efter och kräver mycket mer skärpa från mig för att jag ska hamna rätt. Godis på magen underlättar dock min framfart på kungsleden, en liten godisbit här och en där gör susen för att avverka distans.
Inatt tältar jag söder om Sälka stugan precis vid vattnet, jag passar på att bjuda på några tält bilder. Fördelen med ett tvåmanstält är att det finns plats för mig och gott om plats att organisera min packning. Samt får jag förhoppningsvis sällskap imorgon och då behöver vi allt lite extra plats.
 Dagens distans blev den längsta på vandringsled än så länge, och hamnade på 44,67 km och den totala distansen är nu 2'709,77 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar