lördag 1 juli 2017

Dag 43 - En regnig dag

Inatt har regnet smattrat på tältduken, att vakna upp till regn är något som gör mig omotiverad till att lämna sovsäcken och en sovmorgon vore inte fel. Men jag vet också att så snart jag kommer upp på vägen kan jag bli varm igen och fortsätta norrut. Tältet är dock dyblött vid nedpackning vilket gör att dagens etapp känns lite tyngre eftersom jag ikväll reser ett tält som är allt annat än torrt.
Den tur jag haft på resan gör att jag även idag har lite tur och regnet upphör på eftermiddagen och ger mig en möjlighet att torka tält och sovsäck. Idag tältar jag ca 10km km söder om Skellefteå och det har varit en riktig transport dag även idag. Inte mycket som hänt men oavsett regn eller tråkiga stunder så går det att avverka distans. Dagens etapp blev 50 km och den totala distansen är nu 1'585,6 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar