söndag 30 juli 2017

Dag 61 - Karesuando och Dagnys stugor

Jag börjar få rutin på tidiga morgnar, idag är ännu en dag med mycket skog och därtill tallskog. Efter 10-15 km börjar jag känna mig påträngande trött, en trötthet och sömnighet som mest troligt beror på saltbrist eller annan mineralbrist. Efter ytterligare några kilometrar sätter magen igång och kräkningar är ett faktum. Som tur är vet jag att. Karesuando är nära och kämpar således på för att försöka komma framåt. När jag har ca 5km möter jag återigen Mirja som hejar på mig med "det är bara fem kilometer kvar"... Kändes verkligen guld att få höra att jag var så nära.
Klockan 13:20 når jag äntligen Karesuando och Dagnys stugor där jag blir mött av Bengt som bjuder på lunch. Min ankomst är lite mer än en timme försenad utifrån beräknad tid men att få varm mat och kaffe gjorde verkligen susen för mig. En dusch senare och middag samt en renbäddad säng, jag vet inte men känslan av att sova inomhus och med denna vardagliga lyx kändes idag som rena rama himmelriket. Resans tuffaste dag...
När jag nu idag nådde Karesuando har jag ihop med förra årets utmaning egentligen avklarat ett varv runt Sverige. Denna resas totala distans är efter dagens 24 km nu 2'340,4 km. Tillsammans med förra årets utmaning har jag nu tagit mig 4'568,36 kilometer i Sverige, 457 mil känns tämligen långt.
 
Inatt sover jag verkligen gått, att en renbäddad säng kan vara så skön...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar