söndag 30 juli 2017

Dag 58 - Ett bad i Torneälv

Vaknar med en riktigt skön känsla i kroppen, känner mig utvilad och pigg men väldigt ofräsch. Utanför Aareavaara hittar jag en rastplats där jag fixar lunch och kaffe, jag går även ner till älven och tänkte se om jag kan bada men möts av en ilsket skrikande iller/mink/mård.
Att kunna få kaffe på sin egen önsketid är lyxigt, känns dock lite väl lyxigt att infinna kaffe precis när som helst på dagen. Mycket utav min utmaning är just kampen om att hitta kaffe vilket gör att det blir lite mindre utmaning framöver.
Jag hittade en andra rastplats med bättre badmöjligheter efter Aareavaara, dock kom jag på att vid nästa tillfälle ska jag kolla på båda sidor om älven innan jag kastar kläderna för ett bad. Som tur var såg ingen min badstund denna gång men likabra att påminna mig själv om att andra sidan älven är väldigt nära.
Återigen hittar jag raksträckor... Känns nästan omöjligt att bemästra dessa vägar men konstigt nog lyckas jag likväl ta mig an alla som jag möter. Dock får jag en viss deja vu känsla över dessa vägar... 
Nattens tältplats är lite över förväntan, konstigt nog lyckas jag ibland att nästan få ihop en ordentlig tältresning. Idag fick jag också beskåda resans första klösmärken från en björn på träden. Vilket gör att björnens närvaro känns tämligen nära, men å andra sidan sett så skulle jag bli mycket förvånad över att få möta Nalle Puh på vägen. Dagens distans blev 51 km och den totala distansen är 2'222,4 km. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar