söndag 30 juli 2017

Dag 78 - En vilodag i väntan på Malin

Inatt sov jag väldigt dåligt, dels blev jag väckt av andra resenärer som försökte sig på konststycket att resa ett tält i regn. Många svordomar senare lyckades de resa sina tält och jag kunde somna om.
Att vakna upp bland molnen känns väldigt surrealistisk samtidigt som det är väldigt spännande. Jag tog ett försök till sovmorgon idag, men det gick lite sisådär. Istället blev det en väldigt lång frukost. Därtill har jag spenderat nästan hela dagen till att äntligen uppdatera ikapp mig här på bloggen. Det är verkligen väldigt svårt att ta mig tiden till att uppdatera bloggen, dels tar det lång tid att få med bilder och samtidigt vill jag försöka fokusera på att plocka distanser. Jag har en liten prioriteringslista som jag försöker att hålla fokus på med jämna mellanrum:

1: avverka distans - ju längre dess bättre
2: hitta tältplats eller logi för kvällen, hitta mat samt framförallt kaffe
3: uppdatera anhöriga om var jag är samt hur läget är.
4: hitta en dusch, ett bad eller en tvätt
5: uppdatera Facebook och Bloggen, samt dagboken.

Således är det inte min högsta prioritet att uppdatera bloggen även om jag så önskar att kunna uppdatera varje dag. Något som också ställer till det är att jag på en del vandringsleder saknar täckning. Vilket gör att jag inte kan uppdatera även om jag vill. I skrivandes stund sitter jag i Kebnekaises Fjällstation och här fanns det äntligen både tid och täckning för att skriva ikapp mig. Med andra ord har jag ett stressmoment mindre i några dagar, nu inväntar jag resesällskap och det ska bli mycket roligt att få möta Malin igen. Ännu roligare att hon vill ta sig tid att följa med mig upp på Kebnekaises topp och därtill göra mig sällskap några dagar söderut. Ibland är ensamheten på landsvägen tämligen ensam och att få bekant sällskap gör ensamheten så mycket mindre. Nu när jag är på fjällstationen är ensamheten större än när jag är ensam ute på lederna, således känns det väldigt skönt och lyxigt att få sällskap.
Passar på att studera kartan inför morgondagens försök att möta kebnekaise... Hoppas bara att regnet upphör och att det imorgon blir oväntat fint väder. Får erkänna att denna vilodag känns alldeles förträfflig och kom i rätt tid inför morgondagens utmaning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar