onsdag 5 juli 2017

Dag 49 - Råneå och vidare

Inatt tältar jag precis utanför Sundom och en kort stund efter att jag lämnat nattens tältplats ter jag resans första ren. Samt går dagens första etapp tämligen fort och jag når Råneå tämligen tidigt. Jag stannar vid okq8 för att fylla på vattenflaskan och får då hjälp av en ortsbo som har en specialare till nyckel som gör att jag slipper gå in och låna en nyckel till vattnet. Jag passerar även lite forsar på min väg mot Råneå och väl där tar jag mig en lång fika.
Efter Råneå hittar jag småvägar och en del andra vägar som tillhandahöll lite väghinder. Men som tur är får det att knixa förbi Göran och vi är åter på rätt väg.
Det vill säga tills vi kom ut på E4:an där jag inte alls var välkommen, trafiken är för min del outhärdlig speciellt i kombination med vägar med vajerräcken. Efter att ha tröttnat på känslan av att snart bli ihjälkörd valde jag istället att förflytta mig ner i dikeskanten och gå i vägrenen. Brutalt långsamt och näst intill outhärdligt frustrerande men jag vill ju överleva resan och då får det ta den tid det tog.
Dagens distans blev 45 km och den totala distansen är nu 1'840,5 km vilket rundar av min sjunde vecka på landsvägen. En vecka som i sig tillhandahöll 30,5 mil. Känns rätt okej om jag får säga det själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar