lördag 29 juli 2017

Dag 56 - I Pello är jag omåttligt populär

Idag blev det återigen en tidig start dock inte så tidig som igår. Vaknade till en riktigt fin morgon som erbjöd mig återigen en raksträcka. Jag börjar helt klart bli allt mer bestämd i min åsikt om att Norrbotten och Lappland är grundare till Sveriges alla raksträckor.
 Tidigt på morgonkvisten mötte jag resans första renar, riktigt trevliga möten men jag kan inte låta bli att känna en viss oro över deras vistelse på vägen. En annan oro jag har är om jag har mat så jag klarar mig till Pajala, efter att ha studerat kartan infinner sig en affär inom 3 kilometers omväg och för att lugna min oro svänger jag inom Pello.
 Run, run Rudolph...
 Både före och efter Pello infinner sig känslan av att vara omåttligt populär, jag har oräkneliga flugor, bromsar och getingar som visar sin uppmärksamhet. Deras närvaro är förmodligen orsaken till dagens etapp som än så länge är resans längsta på 54 km. Den totala distansen är nu 2'134,4 km. Idag passade jag även på att inviga mitt nyinköpta Trangia kök, en upplevelse som i sig går till historien och således bör jag inte föreviga den här på bloggen. Men även idag fick jag mig en magisk afton med ängar och ljumna blomdofter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar