fredag 14 juli 2017

Dag 50 - Efterlängtat möte på landsvägen

Inatt sov jag strax söder om Pålänge, en ganska bra natt har det varit och solen värmde gott på morgonkvisten. Sov oväntat nog bakom en stenbumling inatt och det var riktigt bra.
 Idag lyckades jag få till en riktigt skånsk klassiker till frukost dvs "Bulle i bulle", kanske inte alltid lika gott men idag var det ljuvligt. Fördelen med landsvägslivet är att det inte finns några sunda regler, eller för mig gör det inte det i alla fall. Det blir lite vilda västern över när, var och hur jag äter eller dricker samt känns väldigt många saker mycket enklare här ute.
 Passerade Pålänge gjorde jag tidigt och det dröjer nog bra länge innan jag passerar nästa gång :-)
 Idag lyckades jag beskåda Kalix och Kalixälven. En riktigt trevlig by där jag hittade lite lunch och passade på att handla på mig mer mat och dylikt.
 Efter Björkfors finns en riktigt lång och seg backe som därtill tillhandahåller väldans massa mygg. Ruskigt värre men med en så fin afton kan jag inte riktigt klaga. Väldigt mycket trollsländor ute ikväll vilket gör att jag stundtals distraheras från alla surrande myggor.
Ikväll fick jag mig en supermysig kväll då Sirpa och Håkan körde en (för mig rejäl) omväg för att hälsa på mig på landsvägen. Sirpa har jag inte träffat på ca 20 års tid och underbart nog känns det som att vi sågs senast igår. Otroligt möte och därtill väldigt lärorikt då Håkan berättade att jag nu infinner mig på Sveriges största ö. Efter lite tankeverksamhet kan jag helt hålla med om det och ikväll är en kväll jag länge kommer att minnas.
Dagens distans blev 46 km och den totala distansen är nu 1'886,5 km. Jag närmar mig allt mer 2'000km, och ikväll somnar jag gott och glad efter en så härlig och mysig dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar