lördag 29 juli 2017

Dag 54 - Sten Café

Efter värsta natten på resan är jag brutalt trött, tältet rasade fyra gånger inatt och sista gången orkade jag inte krypa ut och resa det igen. Vinden har piskat tältet i cirklar hela natten och dessutom varit isande. Jag kan möjligtvis ha fått sova ca 30 minuter totalt inatt vilket är alldeles för lite. Men i och med det fick jag en tidig start på dagen.
Trots molnig himmel gick det väldigt bra att plocka distans, förmodligen på grund av att det var så kallt och ända sättet att få värme i kroppen var att förflytta mig snabbare. Dagens höjdpunkt var när jag hittade dagens första och ända café skylt. Oväntat hamnade jag på Leif och Christina Lumios Sten café som är en stensmyckes butik kombinerat med café i Hedenäset. Mycket trevligt besök där jag äntligen kunde hitta kaffe och vila mina ben inför sista etappen för dagen.
Inte långt efter mitt kaffe stopp hittar jag en vägskylt som får mig att inse att det inte är så långt kvar till Karesuando. Karesuando är mitt nästa lilla delmål eftersom det är där jag kommer att tänka om kring hur fortsättningen på denna resa ska se ut. Dagens distans blev 44,4 km och den totala distansen är 2'035,6 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar