lördag 1 juli 2017

Dag 42 - En transportdag och björnspår

Nattens sömn har varit god och jag kom ut på vägen ganska tidigt, eftersom det var midsommarafton igår är trafiken idag väldigt gles. Jag passerade ganska tidigt två mindre affärer som idag har stängt. Insikten av att inte hitta kaffe idag gör sig allt mer påmind, hujedamig vilken dag detta kan bli.
En del vägar har idag inneburit riktiga ingenmanslands vägar, på dessa fann jag ett björntass avtryck och ett gigantiskt älgspår samt flertalet fräscha vargspillningar. Helt plötsligt fick alla rotvältor på kalhyggena liv och det kändes som att jag när som helst kunde få sällskap. Som tur var fick jag fortsätta i ensamhet om än i riktiga regnskurar.
Trots regn blev dagens  distans 51km och den totala distansen är 1'535,6km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar