söndag 30 juli 2017

Dag 73 - En rallarkyrkogård och Abisko

Idag blev det en extra tidig start på dagen, eftersom jag tältade i ett riktigt myggnäste valde jag att skippa frukosten och försöka nå Abisko så fort jag bara kunde. Även om fort numera går väldigt långsamt.
Lapporten närmar sig lite mer idag och på något märkligt sätt känns det obeskrivligt att få uppleva dessa dagar. Magiska sjöar och vilda forsar växlar om vartannat.
 Därtill hittar jag många vägskyltar som förhoppningsvis leder mig till rätt väg mot Abisko.
Längs med vägen till Abisko passade jag på att besöka en rallarkyrkogård efter att ha fått tipset från Mr Sjögren. Tydligen ska svarta björn vila där men jag tror nästan att jag missat graven. Jag googlade och såg att svarta björn vilar på en annan kyrkogård men när jag senare på dagen mötte Leif igen fick jag veta att svarta björn tydligen visst vilar på den rallarkyrkogård jag besökt idag. Känns lite bittert att missa men väl värt ett besök ändå.
Jag hittade även ett skyddsrum längs vägen... Dock inget jag skulle vilja krypa in i vid krigstider..
 Inte mycket plats i skyddsrummet...
Dagens distans blev 27 km och den totala distansen är 2'646,49 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar