lördag 1 juli 2017

Dag 46 - Ett efterlängtat möte i Norrfjärden

Jag vaknade tidigt idag och kom ut på vägen ganska fort, efter en kortare distans kom jag till Öjebyn som hade en fin kyrka och tillhörande kyrkby.
 Även om jag bott i Norrfjärden tidigare och således i Piteå kommun kan jag inte minnas att jag varit i Öjebyn. Bland kyrkgatorna hade jag lite mer bekymmer med att hitta rätt men tillslut lyckades jag även med det.
 Efter ca 23km nådde jag äntligen Norrfjärden och gamla minnen kom tillbaka. Jag lyckades hitta hem till Sophie med familj och fick även träffa hennes vänner från England. Ett riktigt härligt gäng som verkligen förgyllde min resa och jag fick en mycket mysig dag. Jag och Sophie har inte träffats på 15år och det känns som att vi sågs igår, en känsla som är riktigt rolig att uppleva efter så lång tid. Vi besökte även vår före detta högstadieskola och som tur var fanns det lärare på plats så vi kom in och fick till på köpet en guidad tur och visning av självaste rektorn. Ingenting såg ut som förr mer än att det var samma skåp som på vår tid. Men de skulle också bytas ut i kommande veckor. Riktigt roligt var det också eftersom det gick att se var det gamla och så som jag minns det hade varit. Efter en dusch och tvätt av kläder samt lite mat och mycket härlig social påfyllning av energi var det dags att åter ge mig ut på vägen.
Inatt sover jag norr om Rosvik efter att ha blivit laddad med än mer kaffe av Elina som kom ut på en kvällsfika. Ännu ett möte som jag längtat efter och imorgon blir det mer social energi påfyllning. Dagens distans blev bara 37km men dess mer glädje, mys och skratt fick jag vilket gör det mycket lättare att fortsätta min resa. Den totala distansen är 1'717,5 km. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar