söndag 30 juli 2017

Dag 75 - Kungsleden

Idag vinkade jag hejdå till Leif och hoppas att resten av gröna bandet distansen går bra. Han har verkligen förgyllt min resa med sitt sällskap och är en man med riktigt rolig humor. Idag blev det också sovmorgon innan frukost och packning av ryggsäcken. Jag fick även passa på att handla på mig mat inför kommande distanser och det känns väldigt kymigt eftersom jag inte riktigt vet när och var jag kan handla igen.  
I och med handlingen blev det en väldigt sen start idag och det känns mycket märkligt att återigen kunna ta på mig torra skor. De senaste dagarna har jag haft det klurigt med benen eftersom de svullnat upp oroväckande mycket. Dock idag har de åtminstone minskat så mycket att jag åter kan få på mig skorna.
 Hittade lite väggmålningar på väg mot kungsleden...
 Efter att ha utforskat nordkalottleden får jag erkänna att jag är lite skeptisk till Kungsleden då den känns som en väldigt snäll led.
 Många spångar och ett fåtal uppförsbackar mötte mig på min första del av kungsleden.
 I och med den sena starten blev dagens etapp bara 18,61km och den totala distansen är 2'665,1 km. I natt tältar jag åter igen i ett myggnäste men känns som att myggen numera biten först och frågar sen om lov. En mycket varm dag är slut och inatt sover jag förhoppningsvis bra igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar