söndag 30 juli 2017

Dag 74 - En vilodag i Abisko

Idag tog jag sovmorgon efter en mycket svår natt, dels har det varit varmt och väldigt dåligt med syre i rummet. Igår när jag kom till Abisko tog jag in på STF Abisko Turiststation och deras vandrarhem. Vi var fem personer i rummet och luften var ruskigt dålig inatt. Jag har på något sätt förväntat mig att Abisko skulle vara en lite större by än vad det faktiskt är. Godisbutiken/affären som fanns i Abisko var tämligen annorlunda än vad jag förväntat mig och att nå Abisko hungrig var inte riktigt det bästa beslutet.
Idag tog jag dock ett snabbt besök till Kiruna men det var väldigt nära att jag hade missat sista bussen tillbaka till Abisko. I övrigt har jag idag pratat sönder stackars Leif som dök upp igår. Han går Gröna bandet och har precis som jag alldeles precis bemästrat Nordkalottleden. Det kändes väldigt skönt att möta Leif igår eftersom jag inte riktigt känner mig helt hemma och bekväm i Abisko. Samt riktigt skönt att slippa sitta ensam på frukosten och även kvällens måltid. Dagens distans blev 0 km om jag bortser promenaden till och från bussen till Kiruna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar