onsdag 5 juli 2017

Dag 48 - Luleå och vidare

Jag tog en ganska lång sovmorgon idag innan jag kom ut på landsvägen igen. Detta eftersom jag börjat sortera lite saker som ska skickas hem till Skåne idag. Samt är det alltid trevligt att få vara social på morgonkvisten också. Idag har jag sagt hejdå till Elina med familj för att passera Luleå.
Precis utanför centrum av Luleå fann jag en restaurang och passade på att inmundiga en lunch, på restaurangen satt två herrar och åt och som blev nyfikna över mig och min utmaning. Det blev en riktigt trevlig pratstund och det gav mig energi till att fortsätta norrut. Jag passerade även en gammal väghyvel idag.
Därefter blev jag konfunderad över hur mycket snö det egentligen kommer i Norrbotten när det parkeras snöskotrar på hustaken. Även ikväll fick jag supermysigt sällskap av Elina som kom med en termos kaffe. Riktigt bortskämd blir jag allt här i norr men det är verkligen guld värt och riktigt mysigt. Dagens distans blev 41 km och den totala distansen är nu 1'795,5 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar